Společnost AQUA SERVIS, a.s. ve spolupráci s vlastníky vodovodů a kanalizací zavádí novou službu pro své zákazníky – Dálkové odečty vodoměrů (Smart metering).
Společnost AQUA SERVIS, a.s. ve spolupráci s vlastníky vodovodů a kanalizací zavádí novou službu pro své zákazníky – Dálkové odečty vodoměrů (Smart metering). Na vodoměr je nasazen komunikační modul, který posílá zpravidla 1x za den stav vodoměru přes radiovou síť na dispečink do Rychnova nad Kněžnou. Stav vodoměru se dle vlastního harmonogramu AQUA SERVIS, a.s. využívá jako podklad pro vyúčtování (fakturaci) vodného (stočného).
Přístup k datům z vodoměru je po osazení komunikačního modulu EDC do 14-ti dnů bezplatně aktivován v Zákaznickém portálu MŮJ VODOMĚR. Zákazník prostřednictvím tlačítka „Smart metering“ získá přístup k datům o aktuální a historické spotřebě vody vybraného odběrného místa.
Do zákaznického portálu MŮJ VODOMĚR se přistupuje prostřednictvím. www.aquark.cz
Další službou jsou potom alarmové hlášky, které odběratel do několika minut po jejich identifikaci obdrží prostřednictvím kontaktních údajů (telefonní číslo, email), pokud je poskytl. Jedná se o:
- havárií – pokud vodoměrem během půl hodiny proteče více jak třetina jeho průtoku.
- únik vody - vodoměr se po dobu 24 hod. vůbec nezastaví (protékající pojišťovací ventil u bojleru, protékající plovák u záchodové nádržky, problém se spotřebičem, ...)
V případě, že vodoměr odešle alarmovou hlášku „havárie“, je odběratel současně telefonicky kontaktován pracovníkem AQUA SERVIS, a.s., zda alarmovou hlášku zaregistroval a provedl potřebnou kontrolu vnitřní instalace.
K osazování modulů na vodoměry dochází napříč celým provozovaným regionem dle vlastního harmonogramu a kapacitních možností.
Více o Smart Meteringu na stránkách projektu Smart Meteringu.