V loňském roce bylo v sídle společnosti AQUA SERVIS, a.s. v ulici Štemberkova 1094 v Rychnově nad Kněžnou zřízeno dispečerské pracoviště. Hlavním důvodem byla centralizace dohledu nad provozovanými vodovody a kanalizacemi a zlepšení přístupu odběratelů k informacím.
Pracovní doba dispečerů je v pracovní dny od 6.00 do 22.00 hodin. V této době je možné kromě oznámení poruch na vodovodech a kanalizacích přijímat i platby za vodné a stočné a poskytovat informace o přerušení a omezení dodávek vody. Společnost řeší průměrně 5 poruch týdně.
Řízení vodárenské a kanalizační soustavy však postupně přebírají technické prostředky, dispečeři se čím dál více podílejí na odstranění a evidenci poruch, optimalizaci provozních parametrů včetně energetické náročnosti čerpání vody a snižování ztrát vody. Dispečink se postupně stává místem, které ovlivňuje efektivitu provozu celé společnosti.
„Věřím, že zřízení tohoto pracoviště přispěje k zajišťování spolehlivých služeb, které společnost AQUA SERVIS, a.s. dlouhodobě poskytuje“, dodal Josef Jansa, výrobně technický ředitel.